Adfysio multidisciplinaire praktijk Kessel - Lo / Leuven logo

Orthomoleculaire therapie Kessel-Lo (Leuven)

Orthomoleculaire therapie

De term “orthomoleculair” is afkomstig van het Grieks en betekent “de juiste molecule op de juiste plaats”. Bij orthomoleculaire therapie wordt er gestreefd naar een optimale lichamelijke en geestelijke gezondheid door de biochemie van het lichaam te bestuderen en te ondersteunen met de juiste dosis voedingsstoffen in een ideale verhouding.

Veel chronische klachten vinden hun oorsprong in een disbalans tussen verschillende lichaamssystemen. Door te kijken wat er bij de biochemische processen ontbreekt en de tekorten hierbij aan te vullen wordt het zelfhelend vermogen van het lichaam gestimuleerd.

Een orthomoleculaire diëtiste gaat op zoek naar de oorzaak van een klacht of een ziekte en biedt ondersteuning via voedings-, suppletie- en levensstijladvies. Via een holistische denkwijze werken we aan gezondheidsbevordering door levensstijlaanpassingen.

Orthomoleculaire therapie heeft zijn nut bewezen bij talrijke chronische aandoeningen waaronder:
  • allergieën
  • spijsverteringsklachten
  • hart- en vaatziekten
  • hormonale klachten
  • gewrichtsklachten
  • metabole aandoeningen
  • huidaandoeningen

Ook preventief kan orthomoleculaire therapie ingezet worden om optimaal gezond te blijven.

Zoals Hippocrates al zei “ Laat voeding je medicijn zijn en je medicijn je voeding.”

Voor deze therapie kan je terecht bij Katleen Vranckx.

Tarieven

Bij een 1e consultatie bedraagt het tarief € 65 (duur 1 uur).
Bij een 2e consultatie bedraagt het tarief € 49 (duur 45 min).
Bij verdere opvolgingsconsultaties bedraagt het tarief € 33 (duur 30 min).